Inspraak van ouders & klachtenbeleid

Inspraak van ouders

Als Gastouderbureau van Coöperatie Thuishuis vinden wij het van belang dat ouders betrokken zijn bij het algemene beleid van het gastouderbureau. Dit kan via een oudercommissie. Het doel  van een oudercommissie is om de belangen van de ouders en hun kinderen zo goed mogelijk te behartigen. Thuishuis zou graag met een oudercommissie willen werken en doet bij deze een oproep aan ouders die daar meer over willen weten om contact op te nemen met Ellen Kappen, houder van het Gastouderbureau, via gastouderbureau@thuishuis.nl

Hoe geven we de inspraak en het contact met ouders vorm?
Contact en inspraak van en met ouders vinden we belangrijk. Zolang er nog geen Oudercommissie is gevormd kiest GOB Thuishuis ervoor om de inspraak van ouders op een andere manier vorm te geven.
Gastouderbureau (GOB) Thuishuis werkt met een tweejaarlijkse enquête. Met dit digitale instrument peilen we vragen, meningen en behoeften. We sturen twee keer per jaar via de mail een korte digitale vragenlijst naar ouders  waarin o.a.  onderwerpen aan de orde komen waarover ouders adviesrecht hebben. Dit zijn:

  • Pedagogisch beleid
  • Voeding, veiligheid en gezondheid
  • Openingstijden
  • Klachtenregeling
  • Tarief

Op deze manier kunnen alle ouders hun mening kenbaar maken en daar kan GOB Thuishuis in het maken van beleid rekening mee houden.

Met nieuwsbrieven brengen we ouders op de hoogte van de uitkomsten van deze enquête en van andere zaken die voor ouders van belang zijn. Nieuwsbrieven worden verstuurd via de ouderapp.